sefadzija novi sad

Islamska zajednica Srbije - Muftijstvo vojvođansko i Udruženje Nur, uz podršku AP Vojvodine, grada Novog Sada i Kulturnog centra organizuje manifestaciju pod nazivom „Šefadžijo srca moga“.
U subotu 16. Decembra 2017. godine u Kulturnom centru Novog Sada (Tribina mladih) sa početkom u 18:30 časova na večeri ilahija i kasida, sevdaa i islamske poezije učestvovaće hor „Stambol“ iz Novog Pazara, hor Islamske veronauke O.Š. Jovan Grčić Milenko iz Beočina.

Dobrodošli!

WP 20171208 12 06 43 Pro

Osmog decembra / dvadesetog rebiu-l-evvela u Bajrakli džamiji u Beogradu hutbu je održao Ramadan ef Mehmedi. Centra tema hutbe je bio uzor i učitelj muslima Poslanik sallallahu alejhi ve sellem.

„Allah subhane ve te'ala nam kazuje u suri Duha u šestom i sedmom ajetu: ’Zar nisi siroče bio, pa ti je On utočište pružio, i za pravu veru nisi znao pa te je On na pravi put uputio.’ (El- Duha, 6-7).

Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je još kao dete doživeo ono što je svakom detetu najteže i najbolnije - odrastao je uskraćen za roditeljsku ljubav i pažnju. Očeve ruke ga nisu u naručje uzele, a majka je preselila u ranom detinjstvu. Zaštitu mu pružaju deda i amidža. U takvim situacijama, naš najbolji uzor, pokazuje snagu i spremnost da gradi svoju ličnost, da poziva na Allahov put. On je odabrani i stoga mu Allah dž.š pruža utočište i Svoju Milost, te ga upućuje na pravi put.

’Ti nisi očekivao da će ti knjiga biti objavljena, ali ona ti je objavljena kao milost Gospodara tvoga; zato nikako ne budi nevernicima saučesnik.’ Al- Kasas, 86.
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je bio čovek najlepše ćudi i ahlaka, čak i pre poslanstva. Ljudi su mu dali nadimak Es-Sidik i El-Emin što znači poverljivi, pouzdani, iskreni.
’Došao vam je Poslanik, jedan od vas. Teško mu je što ćete na muke biti stavljani, jedva čeka da pravim putem pođete, a prema vernicima je blag i milostiv. A ako oni glave okrenu, ti reci: Meni je dovoljan Allah, nema Boga osim Njega, samo se uzdam u Njega, On je Gospodar svemira velikog.’ (Et Tevba, 128-129)

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikako ne bi mogao upotpuniti svoju misiju i zadobiti poverenje umeta da u svim situacijama nije postupao ispravno i pravedno.
Allah nam kazuje: ’A tebe smo Muhammede kao milost svetovima poslali’. (El-Enbija, 107)

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je bio mekog srca i bio je milostiv preman insanima i životinjama.
’Samo Allahovom milošću ti si blag prema njima, a da si osoran i grub, razbežali bi se od tebe. Zato im praštaj i moli da im bude oprošteno i dogovoraj se sa njima! A kada se odlučiš, onda se pouzdaj u Allaha, jer Allah zaista voli one koji se uzdaju u Njega’. (Ali Imran, 159)

Kada su stanovnici Taifa napali Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, dok je bio u svojoj misiji nagovarajući decu da ga gađaju kamenjem, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, uči sledeću dovu: ’Gospodaru moj, nemoj ih uništiti! To je narod koji nema znanje. A ako oni ne žele da prihvate istinu, onda učini da makar njihovo potomstvo prihvati istinu.’
Nije bio poslat da kažnjava i proklinje, već ga je Allah dž.š poslao da nam pokaže kako se islam živi i da bude najbolji primer.

Kada su upitali Aišu, radijallahu anha, kakav je bio ahlak Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, Aiša im je rekla: ’Zar vi ne čitate Kur’an?!’ što nam kazuje da se Poslanik u potpunosti ponašao po propisima koje mu je Allah dž.š dao. Sve muke i poteškoće koje je on imao nisu ga primorale da odustane od svoje prvobitne misije i uvek je bio najbolji primer. Jedan od slikovitijih primera njegovog ahlaka jeste i predaja o Jevrejinu koji mu je svakodnevno bacao smeće ispred kuće i Poslanikove posete tom istom čoveku na samrtnoj postelji uz objašnjenje: ’Mene moj Gospodar ovako uči.’“

Efendija Mehmedi je završio svoju hutbu upućujući dovu Allahu i molbu umetu da se probudi, osvesti, da halali ljudima, da se vrati Kur’anu i Allahu dž.š.

 

majava pravni HI

Pravni fakultet Univerziteta u Beogradu organizuje predavanje koje će održati šejh Imran Nazar Hosein.

U sredu 13. Decembra 2017. godine sa početkom u 19 časova na Pravnom fakultetu u Beogradu, u amfiteatru V, predavanje – predstavljanje knjige „Metodologija izučavanja Kur’ana“, autora šejha Imrana Hoseina.

Reis Nasufović slika

"Islam je kao vjera mira ugrožen od radikalnog ateizma ili ekstremnog ateizma koji ima svoj datum početka, a to je 11. septembar kada su srušene “kule bliznakinje” u Njujorku. Tog trenutka u svijetu je počeo da postoji radikalni ili ekstremni ateizam kao udar na sve monoteističke religije, a ne samo na islam i muslimane". Ovo je, nakon sastanka sa reisu-l-ulemom Islamske vjerske zajednice Makedonije Sulejmanom ef. Redžepijem, izjavio reisu-l-ulema Islamske zajednice Srbije (IZ Srbije) Sead ef. Nasufović.

Nasufović je u ponedjeljak sa svojim saradnicima boravio u jednodnevnoj zvaničnoj posjeti Rijasetu Islamske vjerske zajednice Makedonije u Skoplju. On se tokom uzvratne posjete toj vjerskoj zajednici sastao sa najvišim predstavnicima Rijaseta Makedonije reisu-l-ulemom Sulejmanom ef. Redžepijem, muftijama, dekanom i profesorima Fakulteta islamskih nauka u Skoplju, direktorom, profesorima i učenicima skopske medrese "Isa beg" kojima se obratio prigodnim predavanjem.
Nakon srdačnog prijema i sastanka u sjedištu Rijaseta Makedonije, poglavari dveju islamskih zajednica istakli su da je potrebna čvršća saradnja te dvije krovne institucije muslimana Srbije i Makedonije na svim poljima.
Obraćajući se medijima reisu-l-ulema Rijaseta IZ Srbije Sead ef. Nasufović, rekao je između ostalog da, islamske zajednice Srbije i Makedonije dijele iste vrijednosti i radosti islama, te da problemi koji ih opterećuju su oni s kojima se susreću muslimani i na Istoku i na Zapadu.

"Naše iste vrijednosti su naša viševjekovna tradicija koju njegujemo kao evropski muslimani, a ono što smo danas naučili od reisu-l-uleme, efendije Redžepija jeste da je Rijaset IZ Makedonije primjer pravog modela kako bi trebalo da se organizuju i djeluju sve islamske zajednice na Balkanu, pa biću slobodan reći i u Evropi", rekao je Nasufović.
Na pitanja novinara o problemu tzv. "radikalnog islama" reis Nasufović izjavio je da ne postoji niti radikalni niti ekstremni islam i da su muslimani s prostora Balkana suočeni s raznim iskušenjima i problemima koji su, kako je kazao, međunarodnog karaktera.

"Islam je kao vjera mira ugrožen od radikalnog ateizma ili ekstremnog ateizma koji ima svoj datum početka, a to je 11. septembar kad su srušene “kule bliznakinje” u Njujorku. Tog trenutka u svijetu je počeo da postoji radikalni ili ekstremni ateizam kao udar na sve monoteističke religije, a ne samo na islam i muslimane", izjavio je reis Nasufović.
Reis Sulejman ef. Redžepi boravio je početkom ove godine u prvoj zvaničnoj posjeti Rijasetu Islamske zajednice Srbije sa visokim zvaničnicima Islamske vjerske zajednice Makedonije.
Ova uzvratna posjeta našoj Islamskoj zajednici predstavlja nam zadovoljstvo jer iz svakog našeg susreta naučimo nešto novo, rekao je između ostalog poglavar Islamske zajednice Makedonije Sulejman ef. Redžepi.

“U borbi protiv svakog zla moramo se boriti požrtvovano i zajedničkim radom, te saradnjom sa svim organima. Islamska zajednica koju predstavlja reis Nasufović je tradicionalna islamska zajednica muslimana Srbije i ima našu punu podršku u svom daljem radu”, rekao je Redžepi.

Podsjetimo, reisu-l-ulema Nasufović nedavno je boravio i u Republici Turskoj i tom prilikom se sastao sa poglavarom Islamske zajednice Republike Turske, odnosno predsjednikom upravnih poslova vjerske zajednice Turske prof. dr Ali Erbašom i istanbulskim muftijom prof. dr Hasanom Kamilom Yilmazom.
Kako je reis Erbaš tada naglasio Islamska zajednica Republike Turske spremna je da da svoj maksimalni doprinos ka podizanju saradnje između dveju vjerskih zajednica na viši nivo. Reis Erbaš zahvalio je tada reisu Nasufoviću na posjeti i izrazio želju da u što skorije vrijeme posjeti Islamsku zajednicu Srbije.

IMG 20171205 WA0001IMG 20171205 WA0005

IMG 20171203 WA0006

Prvog decembra / trinaestog rebiu-l-evvela u beogradskoj Bajrakli džamiji hutbu je održao Muftija srbijanski Abdullah ef Numan.

Na samom početku hutbe, Muftija srbijanski se zahvalio Allahu na tome što smo „vernici, muslimani koji vole Allaha i žele da budu sa Njim“. Pritom, izražavajući zahvalnost čovek priznaje da je saznao i spoznao Njegovu veličinu i ljubav koja se ne meri ni sa jednom ovodunjalučkom ljubavlju i odnosom. „On je stvorio čoveka jer mu je želeo dobro, život u Džennetu.“

„Allah Uzvišeni je neuporediv. On je toliko lep i toliko dobar i toliko oprašta i toliko je Milostiv i toliko je Miran i Mir je! I toliko nas voli da usporedbe s Njim nikakve nema i usporedbe Njegovog odnosa prema nama ni sa čim nema. Zato uvek treba da imamo na umu da smo stvoreni i kao stvorenja da poštujemo i volimo svog Stvoritelja koji je sveprisutan u našim životima!“
U daljem obraćanju, Muftija Numan je govorio da je jedan od vidova Allahove sveljubavi i svemilosti upravo Poslanik i uopšte poslanici koji su slati narodu i čovečanstvu kako nam ne bi dozvolio da besciljno lutamo po zemlji bez upute. „Zato što nam je dao uputu, dao nam je i odgovornost za ponašanje po toj uputi.“

U prilog Allahovoj savršenosti svedoči i činjenica da nam je, slanjem poslanika, slao i smernice i rasvetljavao istinu od neistine pritom „nije nas naterao da budemo dobri, nije nas naterao da budemo muslimani, već nam je dozvolio da izaberemo da dođemo u džamiju i kažemo šehadet“.
Uloga Knjige tj.Kur’ana i slanja poslanika jeste znak dobrobiti prema čoveku što upravo ovo neprimoravanje na prihvatanje islama, zapravo svodi na priznavanje i spoznavanje lepote i istine u islamu.
Spomenuvši poslanike, a u kontekstu dana koji je prethodio, miftija srbijanski je sugerisao da „rođendan Poslanika salallahu alejhi ve sellem nije važan već da je važna činjenica da je on bio sa nama, da je bio na zemlji i istinito prenosio Allahovu Reč“.

Allah Uzvišeni u Kur’anu kaže:“Zaista, vi u Allahovom Poslaniku imate najlepši primer.“ Divan primer načina života i ponašanja. „Božiji Poslanik je bio uteha ljudima, nije se ljutio, vikao, grdao, niti je ružne reči govorio“, nagoveštava muftija srbijanski želeći da prikaže način ophođenja Božijeg Miljenika prema ljudima i uopšte prema životu. Jedan od najslikovitijih primera Poslanikovog karaktera jeste razgovor beduina i Poslanika koji ga je, na indirektan način, molio da ne izgovori da je počinio blud. To je pravi primer njegove dobrote prema ljudima i primer da je on poslat kao milost svetovima jer „Božiji Poslanik nije jurio grešnike po svetu“, ističe muftija Numan.
„Ni u jednom svetskom zakonu ne postoji da možeš da otkupiš sebe ako si nekoga ubio, pa ako ta porodica prihvati tvoj otkup- ti nećeš biti ubijen“, govori muftija srbijanski u drugom delu hutbe u kojoj pravi paralelu između šerijata - Allahovog zakona i savremenog suđenja ljudima danas. Govoreći o otkupu, muftija zapravo kroz poređenje sa pojedinim državama gde je ustanovljena smrtna kazna i na koje se gleda kao na civilizovan, napredan svet - dok se šerijat odbacuje i kritikuje; pojašnjava da islam propisuje smrtnu kaznu ali daje i alternativu koja se može izvršiti jer „Muslimani nisu krvožedni i ne jure ljude zbog njihove boje“, završava Muftija aludirajući na tzv. civilizovani svet čija su merila izopačena i okrenuta protiv drugog i drugačijeg.

Ovo su sve primeri kojima nas je još pre mnogo vekova podučio Poslanik salallahu alejhi ve sellem i zbog čega je musliman drugačiji od onoga što se danas predstavlja kao vrh civilizacije a zapravo je leglo nečega sujetnog i nepravednog. Direktno i indirektno, Muhammed salallahu alejhi ve sellem nas je podučio jedinstvenom i ispravnom načinu života koji se ne menja do dana današnjeg.
Bismila kao neizostavna klauza svakog posla označava Milost Gospodara koji nas podučava. „Mi od svoga Stvoritelja učimo milost“, kaže Muftija.
Još jedan oblik ponašanja kome nas je podučio Poslanik salallahu alejhi ve sellem jeste odnos prema ženi što je u današnjem XXI veku od suštinskog značaja kada se na ženu gleda na jedan izopačen, nedostojanstveni i duboko nipodištavajući način. „Muslimanka koja se pokrije civilizovanom svetu ne odgovara. Pitate se zašto. Zato što oni hoće da je gledaju i na silu skidaju njeno odelo koje zapravo predstavlja njen identitet i to u civilozovanim zemljama“, kaže muftija srbijanski praveći paralelu između islama i onoga što se danas naziva modernim i naprednim svetom. „To je sramota i tu nema priče o slobodi, o osnovnoj slobodi kao što je oblačenje po svom verovanju i tradiciji.“
„Oni ljudi koji poštuju i štite svoje žene - to su muslimani. I tome nas je Poslanik, salallahu alejhi ve sellem, podučio. On je bio sa nama 23 godine da bi mi naučili kako da živimo.“
„Muhammed, salallahu alejhi ve sellem, jeste divan uzor onome koji se nada Allahovoj milosti i stalno misli na Njega nadajući se nagradi na onome svetu“, kaže Muftija srbijanski i dodaje „onim ljudima koji u svojoj suštini žele da budu ljudi, pre svega.“
„Oni koji misle o Allahu“ govori Muftija srbijanski ističući ključ Dženneta, „to su putnici za Džennet, oni koji su na uspehu i oni koji će postići uspeh“.

„Neka nas Gospodar Uzvišeni uputi na Pravi put na kome nećemo zaboraviti da sve ovo što smo danas rekli znamo kroz primer i delovanje Božijeg Poslanika Muhammeda, sallahu alejhi ve sellem, zato što on ništa nije zatajio već je samo istinito i iskreno preneo ono što mu je rečeno i zato smo mi jedini narod čija je Knjiga netaknuta, donesena istinitom čoveku i istinito preneta ljudima“, završio je Muftija srbijanski.

Anketa:

Koliko često slušate GMS Radio?

Svakodnevno - 59.6%
Povremeno - 29.8%
Ne slušam, pratim samo putem Facebook-a - 9.9%
The voting for this poll has ended on: May 29, 2016

Halal Srbija

 

 

Prevoz i organizacija dženaza