zlatan aladini

U ime Allaha organizovano je dobrovoljno davanje krvi i trombocita osmogodišnjem dečaku Zlatanu Alidiniju iz sela Mlike (Gora).

Dečak trenutno boravi na Institutu za majku i dete u Beogradu i naša pomoć mu je neophodna.

Za sve one koji imaju krvnu grupu A+ i koji žele da pomognu neka se jave na šalter Islamske zajednice Srbije (Gospodar Jevremova 11) kod Veli Zijade od 8 do 15 časova kako bi dobili prijave i upute.

Broj protokola 28/19.

52638825 2123291844445295 3899741772607127552 n

15. februara / 10. džumade-l-ahira u beogradskoj Bajrakli džamiji hutbu je održao muftija srbijanski, prof. dr Abdullah Numan.
Govoreći o pravilnom razumevanju Kur’ana, o stalnom samoobračunu i preispitivanju, muftiija je govorio o ispravnom verovanju bez kojeg nema istinitog i pravednog čovečanstva.

„Uvek trebamo razmišljati, uvek trebamo mislit. I kada smo jači i kada smo slabiji, trebamo misliti na koji način da se ponašamo, da ne upotrebljavamo svoju snagu tamo gde ne treba i kako ne treba, nego da je upotrebljavamo za dobro. Da vaspitavamo svoju okolinu svojim primerom.

Kada su muslimani došli u Maleziju, kada su muslimani došli u Indoneziju, kada su muslimani došli u Pakistan... nisu došli sa nožem, oni nisu došli sa mačem. Došli su kao trgovci.
Malezija je danas cela islamska. Oni stanovnici Malezije koji nisu muslimani to su Kinezi koje su Britanci doselili tamo kako bi radili u rudnicima. Muslimani su došli u Indoneziju koja je sada najveća islamska zemlja na svetu. Nigde nije bilo mača, nigde nije bilo noža... bila je lepa reč. Zamislite onda šta lepa reč može da učini.
Kada čitamo Kur’an, kada ga proučavamo u njemu vidimo lepu reč. U njemu ne vidimo nikakvu pretnju nego vidimo opomenu. Allah nam je dao do znanja da nam je jedini način opstanka verovanje u Njega. Drugačije ne može čovek opstati kao čovek. Bez verovanja u Allaha nema istinitog i pravednog čovečanstva. Samo ljudi koji istitnito veruju su totalno pravedni. Neće nikoga prevariti i neće ničiji hak uzeti. Zato uvek treba da preispitujemo sami sebe. Kakvi smo danas bili, šta smo danas radili, šta smo danas nekome želili, šta smo mislili. I moramo uvek čuvati i braniti svoj islam. Ne smemo ga kriti.
Oni koji su otišli u Indoneziju nisu krili svoj islam, nisu se bojali onih tamo plemena pa da sakriju da su muslimani, nego su radili ono što su radili. Pa kada im je vekovima kasnije, za vreme Drugog svetskog rata, japanska vojska rekla da se dok klanjaju okrenu prema Tokiju a ne prema Kabi i da ih niko neće dirati - muslimani su to odbili. Muslimani su to odbili. Bili su pokoreni pa su se kasnije oslobodili. Ali kada je bilo pitanje istine stali su za tu istinu. Nisu se sakrili iza žbunja, nisu se sakrili iza drveta, nisu sami sebe obmanjivali već su sa tom istinom živeli. Takvi su muslimani, zato su neki i šehidili. To znači imati poverenja u Allaha. Imati istinskog poverenja u Allaha znači biti spreman svoj život dati. Ni manje ni više. I Allah nagrađuje one koji su svoj život posvetili Njemu, svom Stvoritelju,“ kazao je između ostalog muftija srbijanski, Abdullah ef. Numan.

51655235 1170335716458992 3385061307358117888 n

Nakon izbora Senada ef. Halitovića za sandžačkog muftiju čestitke su stigle iz mnogobrojnih Islamskih zajednica iz okruženja, predstavnika Bošnjaka, ambasade Republike Turske, predsednika sandžačkih opština, javnih ličnosti, džematlija …
Na svečanoj akademiji pročitano je pismo dr Ali Erbaša, predsednika Uprave za verske poslove Turske u kojem se između ostalog kaže: “Smatram da je svaki preduzeti korak koji doprinosi ujedinjenju muslimana u Srbiji od neprocenjive vrednosti i imao sam želju da lično budem svjedok manifestacije tog jedinstva na vašoj akedemiji. Uvaženom muftiji Senadu Halitoviću najiskrenije čestitam i molim uzvišenog Gospodara da ova vaša časna dužnost bude na što veću dobrobit naše braće muslimana koji žive na tom području i na dobrobit celog islamskog sveta. Želim da to bude povod miru, blagostanju i jedinstvu.”

Mi ovim putem prenosimo mišljenje redakcije časopisa Stav

Imam i teolog iz Novog Pazara Senad ef. Halitović izabran je u subotu za predsjednika Mešihata Islamske zajednice Sandžaka i sandžačkog muftiju pri Rijasetu Islamske zajednice Srbije. Izbor je bio jednoglasan, iako je za sandžačkog muftiju kandidaturu podnijelo pet imama i alima.

Efendija Halitović već duže vrijeme važi za jednog od najuglednijih alima u Sandžaku. Svršenik je novopazarske medrese “Gazi Isa-beg”, dok je Fakultet islamskih nauka završio na Džamiatul‑ulumu u Sani u Jemenu, gdje je i magistrirao. Halitović je ranije bio uposlen u Mešihatu Islamske zajednice, kojom je rukovodio tadašnji muftija Zukorlić na mjestu glavnog imama Novopazarskog medžlisa. Halitović je jedno vrijeme obnašao i funkciju pomoćnika muftije Zukorlića i duži niz godina bio imam u jednoj od najpoznatijih sandžačkih džamija – Arap džamiji.

U vremenu sukoba unutar Islamske zajednice Halitović je stao na stranu Mešihata IZ u Srbiji. Ipak, nakon prvih godina puča unutar Islamske zajednice, Halitović je s grupom imama i alima tražio od tadašnjeg muftije Zukorlića da se pokrene proces ujedinjavanja Islamske zajednice. Tada pada u nemilost Zukorlića i biva otpušten s posla, kao i mnogi njegovi istomišljenici koji su se okupili u neformalnoj Inicijativi za pomirenje.

Muftija Halitović je nakon izvjesnog vremena mirovanja i neangažiranja očito procijenio da su mu vrata zatvorena u Islamskoj zajednici u Srbiji, kojom rukovodi muftija Dudić, a neformalno presudan utjecaj i dalje ima Muamer Zukorlić i stranački funkcioneri Stranke pravde i pomirenja, te odlučio da se pod takvim okolnostima ipak angažira u drugoj Islamskoj zajednici. Neke informacije kazuju da je to Halitović uradio uz konsultaciju s turskim Diyanetom, koji mu je i čestitao izbor na mjesto muftije.

Procjene su da će jedan dio imama koji su otpušteni iz službe pri Islamskoj zajednici u Srbiji zbog protivljenja Zukorliću i politizaciji Islamske zajednice također se priključiti kolegi Halitoviću. Naime, oni su više puta isticali pasivan odnos Rijaseta Islamske zajednice u BiH na samovolju unutar Mešihata u Srbiji i potpunu politizaciju ove vjerske institucije, koja uglavnom okuplja sandžačke muslimane.

Izbor muftije Halitovića iznova je otvorio skoro pa zaboravljenu temu jedinstva muslimana u Sandžaku. Možda je na redu aktiviranje komisije Rijaseta IZ u BiH, koja je trebala raditi na ujedinjavanju muslimana u Sandžaku i Srbiji, a koja očito nije dala zapažene rezultate. Svakako da put nisu dvije islamske zajednice, niti dvojica muftija sandžačkih, ali bez svake sumnje, put nije ni pretvaranje islamske zajednice u servis jedne od nekoliko sandžačkih stranaka, u ovom slučaju Stranku pravde i pomirenja.

To su, zapravo, sve nove okolnosti u poređenju s 2007. godinom, kada se desila podjela unutar Islamske zajednice. Pored netransparentnih finansija i netransparentnog izbornog procesa, ovaj period obilježilo je potpuno jednoumlje unutar zajednice i otpuštanje velikog broja mladih i školovanih kadrova koji nisu bili po volji Zukorliću.

Tako da se u jednom momentu dogodilo da više uglednih i priznatih alima ima van Islamske zajednice nego što ih ima unutar nje. Kulminacija se desila osnivanjem Bošnjačke demokratske zajednice (kasnije preimenovane u Stranku pravde i pomirenja), na čije je čelo došao Muamer Zukorlić. Islamska zajednica sve je to vrijeme korištena kao glavna izborna baza i potencijal u kampanji, a mnogi vjerski službenici, mediji i vjerski objekti korišteni su u najprizemnije političke kampanje.

Sve ovo, ali i mnogo šta drugo, navelo je širu sandžačku javnost da izbor muftije Halitovića zapravo shvati kao iznuđeni potez jednog dijela imama koji su sve ove godine bili žrtve uske vjerske oligarhije koja je odana jednom sandžačkom političkom lideru i koja je Islamsku zajednicu konzervirala i začahurila samo kao zajednicu jedne političke opcije koja, da stvar bude gora, ima najmanje političke podrške u Sandžaku.

Naravno, izbor Halitovića za muftiju Zukorlićevi zagovornici i sandžački mediji koristili su da pokušaju ponovo poentirati na priči o “otpadnicima” i “izdajicama” koji su odani Beogradu, a ne Sarajevu. Međutim, vidljivo je odsustvo reakcija javnosti i u Sandžaku i u BiH na ovu izlizanu metodu odstrela konkurentske vjerske zajednice. Jer, kada je riječ o muftiji Halitoviću, jasno je da okolnosti njegovog izlaska iz Zukorlićevog zagrljaja i, na koncu, pristupanja drugoj Islamskoj zajednici nisu ni izbliza crno-bijele kako bi ih Zukorlić želio predstaviti. Uz to, Zukorlić se od 2007. godine naovamo dobrano kompromitirao svojim političkim djelovanjem, svojim šurovanjima s Vučićem i Šešeljem i, jednostavno, više ne može crpiti snagu iz priče koju je prodavao prije 12 godina.

51819957 2116832695091210 8752808857194987520 n

11. februara 2019. godine Abdurrahman ef. Mehmeti, glavni imam Medžlisa IZ Surčin, razgovarao je sa Slobodanom Radojčićem, parohom surčinskim.

Kako nam je kazao Abdurrahman efendija njegova želja je „da ovaj susret bude povod da u budućnosti bude više dijaloga, zajedničkih susreta i projekata“.

„Islam i hrišćanstvo dele mnoge duhovne i moralne vrednosti baš kao i brojne izazove savremenog doba. Zato, razumevanje među dvema religijama vidim kao faktor mira u društvu, kako u svetu tako i na lokalnom nivou. Za odvijanje konstruktivnog dijaloga potrebno je ukloniti predrasude i nesporazume. Islamska zajednica Surčin poziva sve vernike na međukomšijsko razumevanje i da zajednički štite i promovišu socijalnu pravdu, dobra dela, mir i slobodu za sve ljude,“ kazao je Abdurrahman ef. Mehmeti.

51709386 1170335619792335 1276458838647635968 n

Na izbornom skupu koji je 9. februara održan u tutinskoj Sultan Fatih džamiji više od pedeset muderisa, imama, profesora, veroučitelja i članova Sabora Mešihata Islamske zajednice Sandžaka jednoglasno je odlučilo da sandžački muftija u naredne četiri godine bude imam i teolog iz Novog Pazara Senad ef. Halitović

Za sandžačkog muftiju kandidaturu je podnelo pet imama i alima.

Mr. Senad ef. Halitović je rođen 14.2.1979. u Kruševu. Svršenik je medrese “Gazi Isa-beg” u Novom Pazaru.
Fakultet Islamskih nauka završio na Džamiatul-ulumu u Sani (Jemen) 2004. godine, na istom univerzitetu magistrirao 2006., i stekao zvanje magistra islamskih nauka.
Ekspet je iz oblasti islamske ideologije i misionarstva. Halitović je ranije bio upošljen u Novom Pazaru kao glavni imam novopazarskog medžlisa i pomoćnik Muftije sandžačkog. Oženjen je i ima četvero djece.

Nakon izbora za sandžačkog muftiju u jednom tutinskom restoranu održana je i svečana akademija na kojoj je prisustvovalo oko hiljadu džematlija, imama i gostiju.

Na skupu, pored velikog broja vernika prisustvovale su delegacije Mešihata IZ-e Crne Gore, IZ-e Makedonije, džemata i predstavnika islamske zajednice iz raznih mesta u Srbiji i regionu. Na svečanosti su bili prisutni predstavnici Bošnjačkog nacionalnog veća, ambasade Republike Turske, predsednici sandžačkih opština i javne ličnosti.