82204803 475968686445682 1026626724252614656 o

Muftija sandžački, Senad ef. Halitović, posetio je sedište ATIB – a (Avrupa Türk İslam Birliği) – Evropska unija tursko-islamskih kulturnih udruženja, i tom prilikom se sastao sa predsjednikom Udruženja Durmuš Jıldrımom.

„Došli smo da posetimo, upoznamo i razmenimo ideje sa krovnim organizacijama muslimanskih turskih organizacija civilnog društva u Evropi“, rekao je muftija.
On ovaj susret iskoristio i kako bi domaćine upoznao sa društvenim i kulturnim dešavanjima u Sandžaku.

Predsednik ATIB-a, Durmuš Jıldrım, izrazio je zadovoljstvo zbog posete naglasivši da je za njih Sandžak veoma važan i da želi da se okoriste iskustvom i idejama braće u Sandžaku.

Poseta je završena predstavljanjem projekata i razmenom ideja o budućoj saradnji u domenu obrazovanja i vere.

Dan ranije, muftija je bio u zvaničnoj poseti predstavništvu udruženja Mili Goruš (Millî Görüş) u Kelnu.

U okviru posete centru IGMG u Nemačkoj, muftija se sastao i razgovarao sa predsednikom udruženja Mili Goruš, gospodinom Kemalom Ergunom. Tom prilikom, gospodinu Ergunu, uručena je zahvalnica za veliku pomoć i podršku u radu Mešihata Islamske zajednice Sandžaka.

Dogovoreno je da se saradnja i zajedničko delovanje još više intenzivira i to pre svega na polju edukacije i humanitarnog rada.

82212814 475658469810037 3873230846454398976 n

WhatsApp Image 2020 01 06 at 01.05.04

Beograd, 3. januar 2020.

„Zahvala pripada Allahu, Gospodaru svih svetova, Vladaru dana sudnjega, samo Njega obožavamo i samo od Njega uputu tražimo, svedočimo da nema drugog Boga osim Allaha dželle šanuhu i svedočimo da je Muhammed, sallallahu alejhi ve selem, poslednji Božiji poslanik i Allahov rob koji je došao da nas iz tmine na svetlost izvede, neka je salavat na njega, njegovu porodicu, drugove-ashabe, i sve one koji ga budu sledili do Sudnjeg dana, uključujući i nas ovde prisutne.

Uzvišeni Allah u Kur'anu Časnom poručuje: ''Vernici su braća, zato pomirite vaša dva brata i bojte se Allaha, da bi vam milost bila ukazana!'' (El-Hudžurat, 10.)

Braćo moja u Dini Islamu! Islam nas uči da smo mi muslimani braća i zato bismo se tako i trebali ponašati. Ne kao današnja moderna braća, nego kao prava braća. Naš Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: ''Musliman je muslimanu brat, ne čini mu nepravdu i ne predaje ga. Ko pomogne bratu muslimanu kad mu je potrebno, Allah će njemu pomoći kad mu bude potrebno. Ko sakrije mane muslimana, Allah će sakriti njegove mane na Sudnjem danu.'' (Mutefekun alejhi)

Braćo moja! Kada musliman ispusti dušu na ovome prolaznom svetu, a zatim, kao deo pripreme za putovanje na Ahiret, bude okupan i u ćefine umotan, pre nego što mu se klanja dženaza i bude ukopan u zemlju, prisutnima na dženazi imam kaže sledeće: ''Mi danas ovog merhuma ispraćamo sa njegovim delima i njegovim hakkovima - to jest, ako je u toku života nekome dužan ostao ili nekoga uvrijedio. Ako je merhum nekome dužan ostao, neka oštećeni od merhumove porodice naplati dug. A ako je merhum nekoga uvredio, hoćemo li mu halaliti!?'' Zatim svi prisutni uglas kažu: ''Halalimo!'' Neki imami ovo pitanje postave tri puta, jer neki ljudi slabije čuju, a neki se i dvoume oko halala. Neki, čak, zbog tog halala neće ni da dođu na dženazu. Teško im da izuste: ''Halalimo!'' A da znaju koliku bi nagradu dobili, došli bi sigurno – za dženazu namaz kirat i za ispraćaj merhuma do mezara kirat. A kirat je težak kao brdo Uhud kod Medine. Plus, ako je bilo kakvih hakkova, pa on halalio, Allah mu oprosti onoliko koliko je bio težak hakk.

Braćo moja! Naš Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nam poručuje da tih hakkova ima šest, pa kaže: ''Musliman kod drugog muslimana ima šest hakkova:
1.Kada ga sretneš, nazovi mu selam. Reci mu: ''Esselamu alejkum!'', nemoj da koristiš neke druge reči, neke tuđe pozdrave koji ništa ne znače a sve iz želje da budeš “savremen”. Nema potrebe da se krijemo, nema potrebe da se stidimo i da mejamo naš pozdrav.
2.Kada te pozove, odazovi mu se. Kada te pozove na selo ili neko druženje, ili na svoju radost ili tugu, nemoj reći: ''Nemam vremena.'' Otiđi, pa makar nakratko. Naravno, imaš pravo odbiti ako znaš da će se na tom druženju servirati neki haram.
3.Kada ti zatraži savet, posavetuj ga. Nismo svi iste pameti i nemamo svi ista iskustva. Zato, ako te musliman zamoli za savet, nemoj reći: ''Kud me sad nađe! Nemam ti sad vremena.'', ''Šta ja znam! Snađi se sam!'' Nego mu daj savjet, pa makar mu se taj savjet i ne svidio.
4.Kada kihne i kaže Elhamdu lillah, nazdravi mu. Ali, nemoj mu reći: ''Nazdravlje!'', kao što to čujemo od mase naših ljudi. Nego mu reci: ''Jerhamukellah!''
5.Kada se razboli, poseti ga. Svaki normalan čovek voli posete, pa tako i bolesnici, jer posete gode ljudima, a pogotovo bolesnicima. Zato, kad si u mogućnosti, poseti brata, bio on zdrav ili bolestan, i pri tome imaj u vidu sledeći hadis: ''Kad god musliman poseti muslimana, hiljadu meleka donose salavate na njega sve dok ne omrkne. A ako ga poseti navečer, hiljadu meleka donose salavate na njega sve dok ne osvane i bude mu zasađena palma u Džennetu.'' (Tirmizi – hadis sahih)
6.Kada umre, isprati ga.'' (Muslim) Iako je dženaza farzi kifaje, obaveza koja spada sa čoveka kada je obavi grupa muslimana, ti na to nemoj gledati, i nemoj gledati poznaješ li merhuma ili ne, nego, ako si u mogućnosti, otiđi mu na dženazu. Dobićeš veliku nagradu, a merhumu ćeš pomoći svojom dovom.

Braćo moja! Naš Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poručuje: ''Uzvišeni Allah će na Sudnjem danu reći:

- Čoveče, razboleo sam se a ti Me nisi obišao!
- Gospodaru, kako da Te obiđem kada si Ti Gospodar svetova?
- Zar se nije razboleo taj i taj, pa ga nisi obišao? Zar nisi znao, da si njega obišao, da bi Mene našao pored njega?

- Čoveče, tražio sam da Me nahraniš, pa Me nisi nahranio!
- Gospodaru, kako da Te nahranim kada si Ti Gospodar svetova?
- Zar te nije taj i taj Moj rob molio da ga nahraniš, pa ga nisi nahranio? Zar nisi znao, da si ga nahranio, da bi za to kod Mene našao nagradu?

- Čoveče, tražio sam da Me napojiš, pa Me nisi napojio?
- Gospodaru, kako da Te napojim kada si Ti Gospodar svetova?
- Molio te je taj i taj Moj rob da ga napojiš pa ga nisi napojio? Zar nisi znao, da si ga napojio, da bi za to kod Mene našao nagradu?" (Muslim)

Molim Allaha, dželle šanuhu za milost, za oprost, molim Ga da nam primi ibadete, molim Ga da nas sastavi u Džennetu kao što nas je ovde sastavio, da budemo u društvu sa poslanicima, ashabima i šehidima i da nam poslednje reči na ovom svetu budu Ešhedu en la ilahe illallah ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu“,, kazao je između ostalog Ramadan ef. Mehmedi, glavni imam Bajrakli džamije

81902333 2707712922669848 4803963161579356160 o

Pod predsedavanjem reisu-l-uleme, Seada ef. Nasufovića, održana je redovna sednica Rijaseta Islamske zajednice Srbije, nakon koje je održana i sednica Vrhovnog sabora IZS.

Na sednici su podneti i usvojeni godišnji izvještaji o radu institucija u okvriu Islamske zajednice Srbije, usvojeni su i predlozi za izbor članova upravnih odbora ureda za obrazovanje,vakuf, humanitarni rad, Hadž i umru.

Zatvarajući redovnu sednicu, reisu-l-ulema je ocenio rad Rijasete IZS u 2019. godini kao veoma uspešan, ujedno izrazivši nadu da će tako biti i u narednom periodu.

Sednici su prisustvovali odbornici iz tri Mešihata - sandžačkog, srbijanskog i preševskog, kao i oblasne muftije i imami.

81241258 2707718102669330 7423542274656567296 o

WhatsApp Image 2019 12 27 at 22.20.13

Beograd, 27. decembar 2019.

„Zahvala pripada Allahu, Gospodaru svih svetova, Vladaru dana sudnjega, samo Njega obožavamo i samo od Njega uputu tražimo, svedočimo da nema drugog Boga osim Allaha dželle šanuhu i svedočimo da je Muhammed, sallallahu alejhi ve selem, poslednji Božiji poslanik i Allahov rob koji je došao da nas iz tmine na svetlost izvede, neka je salavat na njega, njegovu porodicu, drugove-ashabe, i sve one koji ga budu sledili do Sudnjeg dana, uključujući i nas ovde prisutne.

Praštanje je vrlina koja krasi izrazito odgojene ljude, pa je Uzvišeni Allah stoga Svome Poslaniku naredio da oprašta drugima:
Praštanja se drži, traži da se čine dobra dela, a neznalica se kloni! (El-A‘raf, 199)

Kada je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao meleka Džibrila o značenju ovog ajeta, on mu reče: ”Sačekaj dok pitam Sveznajućeg i Najmudrijeg.” Potom se vratio i rekao mu: ”Muhammede, Allah ti naređuje da spajaš rodbinske veze sa onima koji su je sa tobom prekinuli, da daješ onome ko je tebi uskratio i da oprostiš onome ko je tebi nepravdu učinio.”
Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, u potpunosti se povinovao naredbama Uzvišenog Allaha spomenutim u prethodnoj predaji, te je bio najbolji primer kako se spaja rodbinska veza sa onima koji su tu vezu sa njim prekinuli, kako se daje i pomaže onima koji su njemu pomoć uskratili, i kako se oprašta onima koji su njemu nepravdu i nasilje učinili. Iz sledećih primera u to ćemo se i uveriti:

- Aiša, radijallahu anha, kaže: ”Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, nikada nije bilo dato pravo da bira između dve stvari, a da nije odabrao onu lakšu, ako se ne bi radilo o grehu, a ako bi se radilo o grehu, on bi bio najudaljeniji od njega. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nikada se nije srdio zbog sebe, već bi se srdio samo ukoliko bi Allahov propis bio oskrnavljen.”

- Nakon što je onog jutra kada je oslobodio Meku ušao u Časni Hram, zatekao je Kurejšije kako pognutih glava sede i čekaju kako će im presuditi. On ih upita: ”O Kurejšije, šta mislite kako ću prema vama postupiti?”, a oni odgovoriše: ”Lepo, ti si brat plemeniti i sin brata plemenitog.” ”Idite, slobodni ste”, reče im on. Dakle, sve im je oprostio i pored činjenice da su prema njemu i njegovim ashabima učinili nebrojeno raznovrsnih zločina. Nikome se od prisutnih nije osvetio, niti je koga udario, niti je naredio da se neko od njih pogubi.

– Jevrej Lebid b. A‘sam opsihirio je Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nakon čega ga je Uzvišeni Allah o tome obavestio. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ne samo da ovog jevreja nije ni na koji način kaznio, već nije zabeleženo ni da ga ja prekorio. Ovakav vid Poslanikovog, sallallahu alejhi ve sellem, ponašanja prema čoveku koji mu je učinio nažao najbolji je primer koji jasno ukazuje do koje je mere bio spreman praštati drugima, pa neka su na njega najljepši salavat i najpotpuniji selam sve do Sudnjega dana!

– U povratku sa Tebuka ka Medini jedna skupina munafika skovala je zaveru protiv Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, želeći da ga ubiju. Poslanik je bio obavešten o njihovim namerama i saznao je za njihov mučki plan, ali im je oprostio, rekavši: ”Ne želim da ljudi pričaju kako Muhammed ubija svoje drugove.”

– Došao mu je neki čovek s namerom da ga ubije, međutim, njegove namere su bile otkrivene. Ashabi rekoše Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: ”Ovaj je došao s namerom da te ubije”, nakon čega se spomenuti čovek od silnoga straha poče tresti, a Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: ”Ne boj se, ne boj se! Čak da si me i hteo ubiti, to ne bi mogao učiniti.” Ovako mu je rekao jer ga je Uzvišeni Allah obavestio o tome da će ga On sačuvati od ljudi i da mu oni neće moći nauditi, pa mu je zbog toga i oprostio i pored činjenice da ga je ovaj hteo ubiti. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ovog čoveka ne samo da nije kaznio, već protiv njega ništa nije preduzeo.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije ovo uradio samo sa Mekkelijama, već je to i uradio sa stanovnicima Taifa, Benu Sekifom, plemenom koje je živelo u drugom najvećem gradu na Arapskom poluostrvu.

Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, otišao im je desete godine po poslanstvu da ih pozove u islam. Zaputio se ka Taifu s velikom željom i nadom da će se njegovi stanovnici odazvati njegovom pozivu. Kada je stigao, planirao se sastati sa trojicom vrlo uglednih i poštovanih ljudi iz plemena Sekif, a radilo se o trojici rođene braće (Abdu-Jalejl b. 'Amr b. Umejr, Mes‘ud b. Amr b. Umejr i Habib b. Amr b. Umjer). Nakon pozivanja, evo šta su odgovorili: Prvi je rekao: ''Pocepao ja Kabin ogrtač ako te je Allah poslao!'', drugi reče: ''Zar Allah baš nikoga drugog do tebe nije mogao da pošalje?'', a treći: Tako mi Allaha, nikada neću sa tobom progovoriti. Ako si ti uistinu Poslanik, pa ti si onda toliko opasan da ti ne smem ni odgovoriti; a ako lažeš na Allaha, onda mi ni ne priliči da ti bilo šta odgovorim!!'' (Ibn Hišam)
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ustade i tužan ih napusti, ali i pored toga ostao je u gradu deset dana pozivajući narod u islam i nije ostavio nikog a da ga nije pozvao. Desetog dana su mu preteći rekli: ''Izlazi iz našeg grada!'' i na njega i na Zejda b. Harisa nahuškali maloumnike, ludake i robove koji ga počeše vređati, psovati, galamiti i vikati, gađati ga kamenjem. Nakon toga se vratio u Mekku.

Sledeći hadis opisuje šta se zbilo nakon Taifa i pre ulaska u Mekku. Aiša, radijallahu anha, pitala je Verovesnika, sallallahu alejhi ve sellem: ''Da li si doživio teži trenutak od onog na dan Bitke na Uhudu?'' ''Svašta sam doživeo od tvoga naroda – reče on – ali najteže što sam doživio bilo je ono na Dan Akabe, kad sam se obratio Ibn Abdu Jalilu b. Abdu-Kulalu, pa nije prihvatio ono što sam hteo. Otišao sam veoma potišten i nisam se osvestio sve dok nisam došao u Karni Se‘alib. Tada sam podigao glavu i ugledao kako mi oblak pravi hlad. Pogledao sam (ga bolje), a ono u njemu Džibril. Poziva me i reče: 'Allah je čuo ono što ti je rekao tvoj narod i kako su te odbili. On ti je poslao meleka (koji je zadužen za brda) da mu narediš što god hoćeš u vezi s njima.' Potom me pozva melek brda, nazva mi selam, a zatim reče: 'Muhammede, to je tako, pa šta želiš?' zatim reče: 'Ako hoćeš, ja ću nad njima poklopiti dva brega.' 'Ne', rekao je Verovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, 'ja se nadam da će Allah dati da od njih postanu oni koji će samo Allahu ibadet činiti i neće Mu pripisivati sudruga.'” (Buharija)

Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, bilo je draže da osaburi na uvredama i povredama nego da ljudi budu uništeni kao mnogobošci. Da je tražio njihovo uništenje, ne bi bio ukoren, ali on, sallallahu alejhi ve sellem, iz milosti prema narodu, to nije prihvatio. Kasnije je od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, traženo da dovi protiv plemena Sekif, na šta je on, sallallahu alejhi ve sellem, dovio: ''Allahu, uputi Sekif! (Tirmizi i Ahmed)

U ovim primerima se oslikava ličnost Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i manifestuje značenje ajeta koji u prevodu glasi: ''Ti si doista plemenite ćudi'' (El-Kalem, 4)
Pogrešno prenose i rasuđuju oni koji žele Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da predstave u ružnom svetlu. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, poslan je da uspostavi lepo ponašanje među ljudima, a kako će uspostavljati nešto ako on to sam ne poseduje?! Njegovo lepo ponašanje se pogotovo istaklo prema neprijateljima, a možemo zamisliti tek kakav je bio prema suprugama, porodici, prijateljima i ostalim muslimanima ako je ovako postupao sa neprijateljima.

Gospodaru naš, podari blagoslov Tvoj Muhammedu, alejhis-selamu, i njegovoj časnoj porodici, kao što sig a poklonio Ibrahimu, alejhis-selamu, I porodici Ibrahima, alejhis-selam. Ti si Slavljen i Hvaljen.

Molim Allaha, dželle šanuhu za milost, za oprost, molim Ga da nam primi ibadete, molim Ga da nas sastavi u Džennetu kao što nas je ovde sastavio, da budemo u društvu sa poslanicima, ashabima i šehidima i da nam poslednje reči na ovom svetu budu Ešhedu en la ilahe illallah ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu“,, kazao je između ostalog Ramadan ef. Mehmedi, glavni imam Bajrakli džamije.

unnamed 1

Na svečanoj godišnjoj skupštini održanoj 21. decembra 2019. godine, Evropska akademija nauka u Beogradu promovisala je nove članove. Skupštinu je otvorila predsednica Snježana baronesa Rajačić, ističući značajne rezultate koje je Akademija ostvarila u 2019. godini na polju nauke, umetnosti i inovacija.

U Odeljenju za humanizam, duhovnost, mir i toleranciju izabran je reisu-l-ulema Islamske zajednice Srbije, Sead ef. Nasufović, kao redovni član Akademije i svečano mu je uručena povelja o dodeli titule akademika.

Svečanoj sednici prisustvovao je veliki broj akademika iz zemlje i regiona, naučnika, privrednika, inovatora, pronalazača, umetnika, predstavnika univerziteta, instituta i komora.
Glavna ovogodišnja nagrada dodeljena je redovnom članu Evropske akademije nauka u Beogradu, svetskom naučniku, prof. dr Muhamadu Abdul-Aziz Al-Bakeru iz Katara, specijalnom predstavniku Svetske organizacije za mir, inovatoru i počasnom članu WOFP – OMPP.

Evropska akademija nauka je reprezentativan, ugledan i cenjen subjekt nauke, umetnosti, inovacija, te multidisciplinarne podrške u nacionalnom, regionalnom i evropskom domenu. Njen zadatak je da prepozna, okupi, organizuje, razvija i podstiče primenjenu nauku, umetnost, implementaciju inovacija u privredi, obrazovanje i unapređenje naučne, umetničke i preduzetničke delatnosti. Sastavljena je od vodećih nacionalnih, evropskih i svetskih naučnika i inovatora, umetnika, sportista, poslovnih ljudi i lidera. Akademija sa naučnoistraživačkog aspekta doprinosi razmeni ideja i znanja. Ona u javnom angažovanju, na sastancima, kreativnim radionicama, seminarima, simpozijumima i konferencijama otvara razne perspektive od zajedničkog interesa. Iskustvom i znanjem svojih članova doprinosi stručnom podučavanju nove generacije naučnika i mislilaca kroz programe poseta.

unnamed

Anketa:

Koliko često slušate GMS Radio?

Svakodnevno - 59.6%
Povremeno - 29.8%
Ne slušam, pratim samo putem Facebook-a - 9.9%
The voting for this poll has ended on: May 29, 2016

Halal Srbija

 

 

Prevoz i organizacija dženaza